onsdag 26. september 2012

LUKSUSPROBLEM

Sliter med valgets kval på parkett. Vi kommer til å gå for en eikeparkett som er ferdigbeiset fra fabrikk, men beisen kommer i utallige varianter av farger. Det er en sånn "design din egen parkett". Man kan bestemme farge, dimensjon, mønster og overflate. Så jeg sliter med å velge hvilken beis. Dimensjon blir standard 14 cm plank. Er så masse fint og morro man kan gjøre! Men budsjettet sier at vi får gå for standard legging, og den billigste dimensjonen. Luksusproblem, absolutt! Deilig at det kan komme noen av di av og til og... *smil*.

Jeg fikk en kommentar på hvilke gulvvarme vi har gått for. Vi skal ha vannbåren varme igjennom hele huset. Det gleder jeg meg veldig til! Gleder meg enormt til å være i det nye huset neste vinter, med stabil varme hele tiden. Ingen vedfyring (mannen glad for. Slipper å styre med veden). Vi kommer til å gå for en gasspeis som man har på veggen. Men har ikke bestemt meg helt for type enda. Får hive det på luksusproblemlisten.....

Men her er noen av di jeg likte best (og som dere ser, er det litt kontraster på disse valgene....):

Hvitbeiset:
 Mørkbeiset:
hvitmattlakkert("alle har") :

 Grålig beis (en stooor favoritt hos meg):

1 kommentar:

  1. He he... har vært litt frustrert jeg også angående valg av gulv... men vi er ikke så vågal av oss, så vi har gått for alle har utgaven.... :-)

    SvarSlett