torsdag 6. september 2012

Kalkvegger?

Nå har det vært en stund siden jeg har fått blogget. Det har skjedd så mye på privaten, at tid og overskudd har ikke vært der. Men nå kjenner jeg meg klar igjen til å få planlagt. Er jo ikke sååå mange månedene før huset står ferdig *kremt* (8 måneder til vi er inne...) Men jeg liker å være forberedt, for plutselig skal alt av interiør og belysning være på plass til håndtverkere og elektrikere.

Noe jeg helt har falt for er kalkmalingen til Pure and Original.
Jeg ble inspirert for en tid tilbake av huset til den islandske maleren Audur Skùla. Se på du flotte veggene! Interiøret er også utrolig gjennomført:






Nå er ikke alt av invetaret helt min stil, men hvis jeg legger til litt mer industrielt preg så blir det oss. Mannen og jeg har helt falt for den industrielle stilen. Hva synes du om kalkede vegger?

2 kommentarer:

  1. Tror jeg er en av to i hele verden som ikke syns disse er så pene... Vet ikke helt hvorfor, men aner at det kommer av det praktiske. For det er jo helt umulig å tørke av en slik vegg... Og hvordan er det å male over? Kanskje litt FOR praktisk til tider.

    SvarSlett
  2. Jeg må si jeg ikke helt har tenkt på det praktiske nei.... Men å tørke dem går helt greit, siden man legger en sealer på til slutt når man er ferdig. Men verre når man er lei av dem og ønsker å male over dem. Nei, tror jeg må tenke på fremtiden og stå over disse veggene, uansett hvor fine jeg syns de er... :-(

    SvarSlett