fredag 19. oktober 2012

Helgens DIY




Ja, da var det kjøkkenet igjen da.... For ei stund siden forelsket jeg meg helt i dette kjøkkenet. Og når jeg gjør det, er det bankers. Sånn vil jeg ha det. Men så er det budsjett. Et betongkjøkken er IKKE billig!


 



 Så i dag hadde ungene skole og barnehagefri, så jeg var hjemme med dem. Og på Facebook blir IKEAs tilbuder publisert. Og der: FRONTER til 20 kroner stykke! Jeg var ikke sen med å fortelle ungene at vi skulle bort til IKEA, og det ble stor jubel. Jeg har tegnet ferdig kjøkkenet, så vet eksakt målene, så da var jeg oppe og handlet fronter til kjøkkenet for 20 (!!!) kroner stykke. Og har endt med dette på gjesterommet: 



Frontene får en overhaling med Cloudy concrete fra Pure and original. En kalkmaling som med en spesiell maleteknikk kan minne om betong. Den som er lysest holder på å tørke, så det er den fargen frontene får. Malingen er gjerne veldig mørk når den påføres. Når disse er ferdig malt får di et strøk med sealer. Sealeren gjør at porene i malingen tettes, og det går helt greit å få litt vansprut og vasket dem. Så den dagen jeg angrer, er det ikke så farlig. Frontene fikk jeg for 20 kroner. Så nå blir dette kombinert med stålfronter. Det kan bare bli bra!!! 

Vi har forresten fått innflytningsdato, 15. mai! Og det skjer masse ting nå! Veggene begynner å komme på plass, så håper ikke det vil regne så mye fremover som det har gjort den siste tiden. For da trenger di litt lengre tid for at materialene skal tørke før di kan gå på neste steg. Kjenner jeg nesten er klar for kulde. Uten snø selvfølgelig! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar